5.8.2015

Ajatuksia lomasta

Loman loppu häämöttää, enää tämä ja ensi viikon alku ja sitten pääsen taas töihin. Toisin kuin aika moni, minä pääsen töihin. Viihdyn työssäni todella hyvin ja nautin joka päivästä ihan "aikuisten oikeasti". Ihan umpi surkeista säistä huolimatta, olen alkanut kaivata töihin vasta ihan lähi aikoina. Yleensä olen jo heinäkuun alkupuolella tehnyt suunnitelmia ja muita, nyt olen alkanut "suunnitella suunnitelmia" ja muita juttuja vasta viime viikolla. Aika hyvin!

Lomani oli jälleen kerran todella pitkä. Aikani sain kuitenkin kulumaan hyvin, vaikka tuo kanssa asukki viettikin lomaa tänä kesänä vain viikon. Sen viikon olimme Puumalassa. Aikaa vietin myös ystävien kanssa täällä kotona, lisäksi käivin siskoni kanssa Tukholmassa. Toisen siskon kanssa emme saaneet aikatauluja passaamaan, kesäkuun loppupuolella ja heinäkuun alussa kun minulla olisi ollut aikaa, oli siskoni perheineen lomalla. Mutta sallittakoon se heille, olivat kyllä hekin lomansa ansainneet isolla aalla. No, onhan tässä vuotta vielä jäljellä!
Olen aina ilmojen salliessa pyöräillyt. Se on se "tämän kesän juttu". Ei mitään pitkiä matkoja, tässä lähi huudeilla, omaksi iloksi. Joskus pari kertaa olen ollut tuon kanssa asukin kirittäjäni lenkillä. Kotona olen siivoillut ja Satamakirppiksellä niin ostanut kuin myynytkin. Matot on vihdoin pesty ja saatu kuivaksikin, enää ikkunoiden pesu. Sunnuntaina suunnittelin vielä ajelevani Heinolassa Jyrää-tapahtumaan.
Juhliakin olen saanut, kahdet rippijuhlat on juhlittu sekä viimeisimpänä isäni juhlat viikonloppuna.
No mitäs on jäänyt tekemättä? Olin haaveillut mm. seuraavista jutuista:
- Kirppisreissu isolle kirkolle
- Piknik Suomenlinnassa
- Päivän reissu Porvooseen (perinteiset suklaakaupat, piknik eväät, kiva sää, aurinko...)
- Päivän reissu tädille kylään (toukokuussa lupailin hänelle kyläilyä...)
- Perinteinen Vihti-päivä ja jätski parhaasta jätskikiskasta
 Aika monen tuossakin voisi yhdistää, Suomenlinnan ja Kirpparin ainakin.Ja kai sitä Porvoossakin kivoja kirppareita olisi tarjolla.

Kuvat eivät muuten liity mitenkään asiaan. Innostuin kokeilemaan kameraa ja asetuksia takapihalla suihkepullon kanssa. Loppuviikosta pitää kehitellä vielä jotain muutakin kuvattavaa! En omista minkäänlaista macro-objektiivia joten ihan huippuhyviä kuvia nuo eivät ole, mutta omaan silmään ihan kivoja noin ekaksi kerraksi.

Kävin tänään lounastreffeillä tuon kanssa asukin kanssa. Aivan loistava lounaspaikka oli Cafe Annika! Salaattiin sai baarista valita mieleiset jutut ja jälkkäriksi oli kahvia ja mustikkapiirakkaa. Palvelu oli todella iloista hälinästä ja kiireestä huolimatta. Hintaa isolle salaatille ja jälkkärille ei tullut kuin 6e per nenä joten todella käymisen arvoinen paikka! Suosittelen lämmöllä!

Palataan taas!

-Päivi-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen iloinen kaikista kommenteista! Vielä enemmän olisin iloinen jos pystyt seisomaan sanojesi takana omalla nimelläsi :)