16.4.2015

Määrittääkö Prisma minua?

Karla kirjoitti blogissaan *klik klik* paikallisen Stockmanninsa lopettamisesta Oulussa. Oikeastaan mitään liiketoiminnasta ymmärtämättä, voisin väittää, että kyseinen putiikki lopetetaan koska se ei yksinkertaisesti kannattanut. Eli Karlan tapaisia ihmisiä ei Oulussa/Oulun seudulla ole tarpeeksi. Suosittelen lukemaan Karlan postauksen. Ottamatta kantaa sen enempää suoranaisesti siihen, ajattelin että kerron hieman itsestäni, tavoistani, ostotottumuksistani ja muista.

Käyn osa-aikatyössä. Täytyy sanoa, että ottaa se päähän aina "palkkapäivänä" mutta voin sanoa työn antavan minulle niin paljon etten vaihtaisi sitä tällä hetkellä. Ajan myös autolla. Tästä jokainen autoileva voi laskea, että osa-aikatyöläisen liksa auton kanssa ja sen tuomat kulut eivät ole parhaita kavereita. En valita, minulla vaan pitää olla auto.

Rakastan käsilaukkuja. Mieheni entisessä työpaikassa oli sellainen pieni etu, että sain näitä "edullisesti". No, työpaikan vaihduttua en ole juuri laukkuja ostanut. Ehkä sitten joskus taas? Laukkuja katselen usein kirppareilla, vastaan vaan ei ole kävennyt mitään "must have" juttua. Kirppareista; ostan nykyään paljon vaatteita sieltä! Olen jotenkin löytänyt Lahden kirpparit ja käyn usein Lahden Kontissa. Sieltä löytyy melkein joka kerran jotain. Seuraava lausen on suora lainaus Karlan tekstistä "Niitä on jo tämä kaupunki täynnä, joka kaupunginosasta löytyy ne samat pahalle haisevat, varsin isot tilat nuhjuisine valikoimineen ja rumine esillepanoineen. Ei kiinnosta tippaakaan! En tiedä yhtikäs ketään, kuka ostaisi vaatteensa Tokmannista tai HalpaHallista tai edes Prismasta." Itse löysin "siskon prismasta" viimeksi siellä käydessä aivan ihanan luumun värisen villakangastakin ja keväiset housut. Eivät ne niin pahoilta haisseet vaikka remontti siellä olikin menossa. Tokmannit ja muut halpiskaupat ovat minulle melkein yhtä tuttuja kun vakkari ruokakauppani Prisma. Ostan sieltä milloin mitäkin; multaa, kukkia, tuulilasinpesinestettä, muumimukeja....


Minulle ystävät ovat tärkeitä ja onnekseni minulla on pari todella hyvää ystävää. Minulla on myös aivan ihanat isosiskot ja vanhemmat. Tykkään..tai tykkäisin kutsua meille iltaa istumaan niin ystäviä kuin sisaruksianikin mutta.. Raha määrittää vähän tätäkin ja usein joutuu miettiämään, ostanko bensaa vai kutsunko kaverit grillaamaan. Niin surullista kuin se onkin.


Kodinsisustaminen on minulle lähellä sydäntä. Tykkäisin toki vaihtaa sohvaa, mattoa ja olohuoneen hyllyä useammin (minä en rakasta yhtään ainutta kaupasta ostettua huonekalua) mutta niitä kun harvoin saa mistään niin edukkaasti... Täytyy tyytyä vanhojen tuunaamiseen tai ostamaan joskus Ikeasta uusi Lack hylly. Kiva sekin eikä se ole yhtään huono vaihtoehto. Uuden sohvan voisin haluta, samoin sen maton. Ja ja ja..ainahan sitä saa haluta mutta nyt säästön kohteena olisi uusi sänky mistä voisin herätä niin ettei niskat ole jumissa.

Olisi mukava saada mielipiteitä teiltä! Mitä mieltä olette? Määrittääkö se että ostin Prismasta takin minua jotenkin? Miten?

Aurinkoista torstaita!

-Päivi-

2 kommenttia:

  1. Uh, ei varakkaankaan tarvitse hölmö olla. Itse olen melko hyvätuloinen, mutta silti juuri ostin tytölleni yöpaidat Prismasta :) Toisaalta saatan ostaa kyllä kalliita merkkivaatteitakin, tai kotiin Ikeaa tai design kalustetta - riippuu ihan minkä miellän sopivaksi, hinta-laatusuhteen, ulkonäön ja käytettävyyden miettien.

    Ja vinkki tuohon vieraiden kotiin / grillaamaan kutsumiseen... Ei emännän tarvitse kaikkea tarjota ja maksaa. Meilläkin usein kokoonnutaan grillaamaan periaatteella että emäntä tarjoaa esim. salaatit ja jälkiruoan, vieraat tuovat kukin omat grillattavansa ja haluamansa (alkoholi) juomat. Yhdessäolohan siinä on tärkeintä - ei tarjottavat.

    Aurinkoista kevään jatkoa, äläkä anna kenenkään pahoittaa mieltäsi asiattomilla ja kärkkäillä / provosoivilla kirjoituksillaan <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa!
      Kiitos kommentista. Lämmitti mieltä, että joku huomioi tekstini.

      En mitä varsinaisesti mieltäni pahoittanut, jäin vain miettimään että olenko oikeasti jotenkin "huono" kun ostin sen ihanan takin Prismasta. Koska itselleni sellainen kuva tekstistä jäi.

      Ja tuolla tavalla me ystävien kanssa aina tehdäänkin :D Itse usein leivon (se kun on mun juttu) ja muut tekevät mitä milloinkin.
      Ja köyhänhän ei kannata ostaa huonoa joten yritän myös sitä pitää yllä, kaikesta huolimatta.

      Hyvää viikonloppua :)

      Poista

Olen iloinen kaikista kommenteista! Vielä enemmän olisin iloinen jos pystyt seisomaan sanojesi takana omalla nimelläsi :)